צפו • מאות קצינים איראניים וסוריים לכודים סמוך לאידליב ונלחמים על חייהם

    שלמה ריזל No Comments on צפו • מאות קצינים איראניים וסוריים לכודים סמוך לאידליב ונלחמים על חייהם
    21:00
    04.05.24
    אפרים קמיסר No Comments on צפו: אפרים קמיסר מארח את 'מלך הווקאל' ארי גולדוואג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות מה שנראה כקריסה מהירה של משטר אסד בכל החזיתות, תופסת את תשומת הלב מערכה מעניינת דווקא בצפון מערב סוריה, סמוך לעיר אידליב.

    לפני כמה שבועות כבשו המורדים – בעיקר מג'בהת אל נוסרה, סניף אל קאעידה במדינה – את העיר אידליב, הנמצאת מערבית לעיר הגדולה חאלב.

    לפי חלק מדיווחי המורדים גם אחיו של אסד, מאהר, נמצא בין הקצינים הבכירים הנצורים.

    במהלך כיבוש העיר נמלטו כ-250 קציניים איראניים וסוריים, חלקם בכירים מאוד לכיוון מעוז העלאווים – העיר לטקיה שלחופי הים התיכון. במהלך מנוסתם הם עצרו להתחבא בבית חולים בכפר ג'יסר א שורור. המורדים ש"קלטו" את הקצינים, החלו במצור עליהם והלילה בחצות החלה ההתקפה בניסיון לשבות ולהרוג את הקצינים.

    משטר אסד שמייחס חשיבות גדולה לנמצאים בבית החולים בשל דרגותיהם הגבוהות ובשל היות חלקם קצינים איראניים, ולפי השמועות גם קצין רוסי בכיר, מנסה לעזור ללא הועיל לנצורים. מחד הוא שלח כוחות חי"ר שיפתחו ציר מילוט לנצורים, אך הצבא הסורי נעצר במרחק של 2 ק"מ משם. בנוסף, נשלחו מלטקייה 12 מסוקים שינסו לחלץ מן האוויר את הנצורים אך ככל הנראה הם לא יכלו להתקרב לאזור.

    נכון להבוקר, ג'בהת אל נוסרה פוצצו מכוניות תופת במשקל מאות ק"ג כל אחת ושלחו מחבלים מתאבדים שיתפוצצו על שערי וגדרות המקום וחלק מן המבנים קרסו על היושבים בהם.

    מעניין לציין כי אחת הסיבות לדירבון המורדים היא עובדת אחזקת מיליארדי לירות סוריות בידי הקצינים, לאחר שהללו רוקנו את כל כספות הבנקים באידליב.

    ניצחון המערכה הזו תהווה זריקת עידוד גדולה למורדים ותפתח עבורם את הדרך מערבה – למחוז העלוואים.

    כגורמים אומרים כי כיבוש המקום והריגת יושביו תקרב משמעותית את נפילת משטר אסד בשל חשיבותם של הקצינים השוהים בו למערך הצבאי



    0 תגובות